I dag havde vi om læse- og skrivemetoder med indlagte opgaver. Under skrivning kom vi selvfølgelig ind på hurtigskrivning (skriv som du tænker) som et middel mod skriveblokering. Vigtigheden i at adskille forfatteren og redaktøren blev her understreget. Der har vi kernen til mine egne skriveproblemer -jeg har meget svært ved at lægge redaktøren på hylden.
Vi fik nu en opgave. Udfra et givet begreb skulle der skrives hurtigt i et par minutter. Bagefter fik vi tid til at redigere i det skrevne og vælge noget centralt ud, som så skulle læses op for klassen. Jeg gik som den eneste i klassen over i fiktions-genren. Resultatet, som gav et smukt fra underviseren, blev følgende.
Vi fik nu en opgave. Udfra et givet begreb skulle der skrives hurtigt i et par minutter. Bagefter fik vi tid til at redigere i det skrevne og vælge noget centralt ud, som så skulle læses op for klassen. Jeg gik som den eneste i klassen over i fiktions-genren. Resultatet, som gav et smukt fra underviseren, blev følgende.
Omsorg
Hun holdt barnet ind til sig, mens det græd.
Ingen ord var nødvendige.
Jeg er her, sagde bevægelsen,
ved din side,
i dit nærvær,
hvis du har brug for det.
Hun holdt barnet ind til sig, mens det græd.
Ingen ord var nødvendige.
Jeg er her, sagde bevægelsen,
ved din side,
i dit nærvær,
hvis du har brug for det.
Kommentarer